Tuning optyczny samochodu – co to takiego?

0
294
tuning optyczny

Przerabiać auta możemy na wiele sposobów. Oprócz przeróbek w silniku, układzie wydechowym i hamulcowym czy zawieszeniu, mamy także do wyboru tuning optyczny samochodu. Są to zmiany w wyglądzie karoserii i wnętrza auta.
Od jakiegoś czasu popularne jest mocne obniżanie aut, pozbawione przetłoczeń i listew z niskoprofilowanymi oponami i szerokimi felgami. Jest to tak zwany „german style”. Istnieje również „US style”, co polega na podabnianiu samochodów do wersji amerykańskich – tutaj można wymienić między innymi zderzaki z lampami obrysowymi. Zanikają brewki, czyli listewki z tworzywa lub włókna szklanego, montowane na górnej części przednich lamp.

W modzie jest również dyskretny tuning optyczny samochodu – delikatnie przestylizowane zderzaki, zawieszenie i alufelgi. Obniżając auto zalecane jest założenie opon niskoprofilowych i felg ze stopów lekkich. Z reguły potrzebne również będą sprężyny obniżające, które zmniejszają nam prześwit. Jeśli myślimy o spektakularnej zmianie, możemy zamontować wewnętrzne oświetlenie LED. Mamy tu do wyboru listwy progowe i zestawy oświetlenia kabiny w różnych kolorach. Możemy również okleić części karoserii lub całych aut foliami karbonowymi, wymienić zderzaki, przyciemnić szyby, czy dołożyć różne elementy, typu np. spojler. Decydując się na tuning optyczny samochodu możemy poprawić wygląd każdego auta.

Tuning optyczny samochodu – przykładowe ceny:

Jeśli chodzi o ceny, są ode dość zróżnicowane. Najdroższą inwestycją jest oklejenie całego auta folią – ceny zaczynają się od 4000 zł. Felgi kosztują od 1500 zł wzwyż. Ceny sprężyn obniżających zaczynają się od 600 zł, a za komplet lamp przednich musimy zapłacić minimum 400 zł.